Kezdőlap

2013. július 17., szerda

békebeli ízek: (paleo) rákóczi "túrós"

Mivel tudtam, hogy az Őrségben nem fogunk találni nekünk való nasit, indulás előtt még jutott idő egy tepsi paleo Rákóczi túrós készítésére is. Először készítettem "túrót", jó sok lett mert volt egy nagy adag tojásfehérjém, és amúgy sem akartam, hogy megromoljon mire hazajövünk.

Úgy tartja a mondás, hogy szegény ember, aki ígérni sem tud, hát én ígérek, már elég régóta a családnak a Rákóczi túróst paleo kiadásban, mert az nagy kedvenc volt korábban, úgyhogy indulás előtt neki is álltam. 
Ha valaki nem paleo és a tuti Rákóczi receptet keresi, akkor http://www.desszert.eu/rakoczi_turos link alatt van a legjobb Varga Gábor cukrász tolmácsolásában, én régen ezt sütöttem és ezt dolgoztam át most paleora is!

A menete a következő volt készítettem egy linzerhez hasonló alapot, aztán jött egy vastag túró réteget és a tetejére került a cukormentes baracklekvár, felváltva az eritrites tojáshabbal (csodálatos felismerés, hogy az eritrittel sokkal keményebb és tartósabb lett a hab, úgyhogy karácsonykor biztos fogok készíteni habkarikát is, éljenek a klasszikusok), remélem tetszeni fog nektek ez a recept, és sokan kipróbáljátok.

Igazán békebeli lett az íze is ;-)
Hozzávalók:

a linzerhez:

200 g mandula s-betétes robotgéppel lisztté őrölve
50 g eritrit vagy xilit
70 g kókuszolaj

Az egészet a géppel összedolgozzuk, majd kézzel átkeverjük, utána hűtőben pihentetjük, amíg annyira meg nem szilárdult, hogy nyújtható legyen min. 30 perc. Én a sütőpapíron szoktam nyújtani ezeket a tésztákat, és úgy, hogy frissen tartó fóliát (folpackot) teszek a tetejére, így nem ragad rá a nyújtófára. Kb 0,5 cm vastagságú négyzetre ügyeskedjük és 180 °C kb. 10 percig elősütjük, ez persze függ a sütőnktől Szép világosbarnára sütjük.

"túró" töltelék:

750 g paleo túró,
200 g eritrit, 
1 db egész tojás
1 citrom reszelt héja
2 ek. zselatin fix (legközelebb kipróbálom psylliummal is, de most nem volt itthon)

A hozzávalókat alaposan összekeverjük, ha psylliummal dolgozunk, hagyjuk kicsit állni, hogy megduzzadhasson. Először megkenjük a tésztát baracklekvárral, majd rákenjük a tölteléket a tészta tetejére. Így rakjuk a sütőbe még 20 percre. Amíg sül készítsük el a tojáshabot.

tojáshab:

100 g tojásfehérje
100 g eritrit

A fentiekből kemény habot készítünk, és az elősütött túró tetejére tesszük, a képen látható sütinél nem bajlódtam a habzsákkal, egyszerűen csíkokat készítettem a habból egymástól 1 cm távolságra és a közöket kitöltöttem a baracklekvárral, majd ismét sütés következett, sajnos nem mértem az időt, kb. 10 perc alatt szépen kiszikkadt a hab, rácson a tepsiben hűtöttem ki, majd szeleteltem, dobozoltam, és hűtőben pihentettem indulásig.
A képek már az utazás utáni reggelen készültek, a szálláshelyünkön, szerintem, még így is csinosak, nem viselte meg őket az utazás!


Jó Étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése