Kezdőlap

2013. június 17., hétfő

paleo "túró", avagy fából vaskarika :-)

Nem tudom, ki hogy van vele, de én rendkívül szerettem a túrót, prepaleo korunkban rengeteget ettünk, de ugye azóta nem. Hát hiányzik mi tagadás! Amikor először olvastam az egyik készétel kiszállító oldalán, hogy feltalált valamit, ami tojásfehérjéből készül és nagyon hasonlít a túróra, tudtam ki kell kísérleteznem itthon, hogy hogyan is készül.
Sokat kalandoztam a neten, vannak túró próbálkozások jócskán, (ezek szerint nem csak nekünk hiányzik), de a tuti receptet sehol sem találtam, mindegyikbe kellett vagy zselatin, vagy kókuszliszt, vagy psyllium, szóval nem találtam az igazit.
Mezei Elmira is posztolt egy-két túrós receptet kész túróból. Szegény feje kapott is hideget meleget, hogy miért nem teszi közzé a túrókészítés módját, és egyébként is minek a paleo étrendbe a túró imitáció stb.

Idézet az oldal hozzászólásaiból Mezei Elmira válasza : "Most néztem meg a csomagoláson, az összetevők: tojásfehérje, só, ecetsav. Ez nyilván ahhoz kell, hogy "kicsapódjon" a túró. Nincs benne semmi más."

Az egész vitából nekem ez az infó volt a legfontosabb megerősített benne, hogy nem kell hozzá semmi egyéb. De azért mégsem készítettem el azon nyomban, csak ma. Ma hogy ránk szakadt a VAKÁCIÓ és végre nem kellett rohanni, és kivételesen szép csendesen voltunk itthon, eljött az a szabad 1/2 óra, amit a kísérletezésnek tudtam szentelni.
És mint olvashatjátok, azonnal meg is kell osztanom veletek, mert az eredmény frenetikus!!!!
A kísérleti példányt bevittem a fiúkhoz. Megkérdeztem tőlük: Na mi ez? Egyöntetűen vágták rá a választ, hát túró! És kérdő tekintettel néztek rám :-) Nem nagyon kellett Őket biztatni, nyomban meg is kóstolták. És továbbra is állították, hogy ez bizony túró! És még kérdőbben néztek rám.  Anyaaa, ezt hogy csináltad??? :-)))

Szeretném a következő készítést lépésről lépésre lefotózni és feltenni, de addig is itt a recept, ha valaki nem bír magával és el szeretné készíteni.

Hozzávalók (220 gr lett belőle)

6 db tojás fehérje (M-s)
3 csipetnyi só
és 2 db citrom leve (jó lédús volt a kísérleti alanyhoz használt)

Egy fazékban feltettem vizet főni kb. 2 l-t 1 citrom levével, a folyamat közben kóstolgatva kiderült, hogy ez kevés a túró íz eléréséhez ezért kellett bele még egy! A tojásfehérjét a sóval elkezdtem felverni, de nem csináltam kemény habot belőle, hanem addig vertem csak, amíg kifehéredett -ezért kellenek a fázisfotók- mert ezt nem tudom jobban leírni. Szóval utána beleengedtem a forrásban lévő citromos vízbe a fehérjét. Egy kicsit el kezdett felfutni, lejjebb vettem a gázt és kevergetve összetörtem a habot és közben néha néha megkóstoltam.
Először teljesen főtt tojásfehérje íze volt, ezért főztem tovább,aztán kb. 10 perc elteltével történt valami és érezhetően megváltozott az íze, olyan túróssá lett. Tadam!!!


Fehér, rögös, túrós :-)

9 megjegyzés:

  1. Ez zseniális. A vizből gondolom a végén ki kell halászni a "túrót".

    VálaszTörlés
  2. Igen így van a végén le kell szűrni, mint a hagyományos túrónál. ;-)

    VálaszTörlés
  3. Elkészítettem. Még akkor sem bíztam benne, amikor leszűrtem, de aztán fenomenális. Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök a sikerednek!!! Nézz be hozzám a cafeblogra is. www.otletvar.cafeblog.hu

      Törlés
  4. Több receptet kipróbáltam, de a tiéd vált be tökéletesen. Nagyon köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon örülök! Nézz be hozzám az új helyen is www.otletvar.cafeblog.hu!

    Szép napot!

    VálaszTörlés
  6. Ez szuper jó! :) Megcsináltam, most csepeg még, úgy látom, ez a legjobb az eddigiek közül, pedig már 2 más módszert próbáltam! Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  7. Nagyobbik fiam tejallergiás, eddig gondban voltunk a túró helyettesítésével, szójásat nem szívesen adtam neki. Kedvenc kekszükhöz (ketten vannak) pedig csak tojássárgája kell, a fehérrjéket csak kerülgettem. És most minden egyszerre megoldódott! Köszi :)

    VálaszTörlés